Izaberite akciju

Maljovica 2729m, sedam Rilskih jezera, I.Vazov 2620m -31.10/01.11

Oberučke bih prihvatio i malo snega, vetar samo da nije preko 50kmh itd. Nije bilo potrebe. Da li je za ovo doba godine vreme moglo da bude idealnije? Ne. 21 planinar iz Niša i Pirota kreće sa parkinga iz centra Niša put Sofije, Dupnice, Sapareve banje, Paničišta i hiže Pionersko. Tu nas čeka naš prijatelj Cvetan Cekov sa ekipom.
Dugujemo veliku zahvalnost Cekovu zato što nas uvek odlično dočeka. Ovog puta bio je naš glavni vodič. Ostavljamo nepotrebne stvari u minibusu i krećemo ka žičari a potom ka Rilskim jezerima i vrhu Ivan Vazov. Rilska jezera su rajska.
Pravimo pauzu kod najvećeg, jezera u obliku bubrega. Baš se tako i zove. Krećemo dalje ka vrhu. Počinje nešto jači vetar pa se ne zadržavamo na vrhu mnogo. Nekolicina planinara, onih spremnijih, kreću ka susednom vrhu od 2690m.
Našli smo se na jezeru ispod vrha Ivan Vazov pa onda svi zajedno nazad u planinarski dom.
Tu sledi druženje u restoranu pa spavanje. Ustajemo rano sutradan u 5 po bugarskom vremenu a već u 6 krećemo put Samokova, mesta Govedarci i hotelu Alen Mak gde je naša početna tačka ka vrhu Maljovica 2729m.
U pitanju je kamenita staza dugačka 8km u jednom pravcu, sa konstantnim usponom bez mnogo "pravolinijskog" kretanja.
Snažan tempo i za nešto više od 3h smo se našli na vrhu. Nije bilo problema pri usponu. Ponegde se zadržao led a snega nije bilo uopšte. Posle fotografisanja krećemo nazad.
Druženje je usledilo u kafanici pored CPŠ Maljovica i hotela Alen Mak. Pre toga u hiži Maljovica. Oko 10h uveče vratili smo se u Niš.
Planinari su puni utisaka sa ove akcije pre svega zbog prelepe prirode, vremena koje nas je poslužilo toliko da je izgledalo kao da je letnja akcija ali i uspona na ovaj vrh, jedan od najpopularnijih u Bugarskoj.
Uk.pređeno km 6+10 i 8+8.
Uk visinska razlika 550m uspon i 1100m silazak (prvi dan) i 1050m uspon i isto toliko silazak (drugi dan).
Uk planinara 21 iz Srbije + 4 iz Bugarske. Klubovi: PAK Mosor, PD Suva Planina.

Organizatori: Marko Milošević i Vladan Vlajko Milošević.
Slike sa akcije mozete videti na linku